söndag 24 juli 2011

Sista veckan med valparna....SNYFT!




Idag har det varit mycket varierande väder, tidvis har det blåst så mycket så jag trodde de små valpisarna skulla ta en flygtur... Idag ska vi ut och träna på att åka lite bil, de har gjort det någon gång tidigare och det gick jättebra. Så det är bara att hoppas att det går lika bra i dag som tidigare.

Igår var jag duktig och tapetserade om i hallen...så nu slipper jag äntligen den terracotta färgade tapeten...nu är det ljust och fint med en vit/silvrig tapet. Resultatet blev helt suveränt och jag blev stolt som en tupp...går här o sprätter. Men det är verkligen ingenting att rekomendera för en dålig arm...för den blir garanterad mycket sämre...SUCK! Ont men fint...=)

I morgon är det måndag och jag bävar verkligen för den här veckan...det är dags för valparna att flytta...usch vad tiden gått fort, det var ju inte så länge sen de föddes tycker jag men helt uppenbart så är det 8 veckor sedan....någon som kommer att bli glad är Neo mannen som tycker att de små söta gotrollen är super dryga... Men alla försvinner inte på samma gång...lilla Moa flyttar direkt på torsdag efter veterinär besiktningen, Twilight hämtar dem på lördag kväll...tack och lov för de extra dagarna...hittills har jag ingen som ska ha New Moon...så henne får jag ha kvar ytterligare ett tag. Det viktigaste av allt är att de hamnar i  bra familjer vilket båda valparna har gjort tror jag.

1 kommentar:

  1. Nää va tråkigt att de flyttar snart! Så ledsen att jag inte hann träffa alla småttingar. Men snacka om att de är söta alla tre :). Ps har också slagit i saken och skaffat blogg. Kika in på annahed.blogspot.com. Även gjort en kennelsida på facebook, som du bara måååste Gilla ;). Kram på dig vännen! Och hör av dig nån dag. /Anna

    SvaraRadera