torsdag 17 maj 2012

Nya polaren Miko!







Måndagar och torsdagar är det hundträffar här i Andersberg där vi träffas och tränar med hundarna samt tar långpromenader. Helt suveränt. På en sådan träff så mötte vi Miko, en supersöt Pomeranian som vi även träffade på när vi var ute på egen långpromenad i tisdags. Vi släppte hundarna tillsammans i en hundgård så de skulle få lära känna varandra bättre. Miko visade oss att han kunde stå på händer mot ett träd, en riktig liten akrobat. Inte nog med det så fick jag jättemycket bra tränings tips av Mikos matte...det kan man aldrig få nog av.

Idag är det torsadg och dags för en ny träningsrunda. Jag tar bara med en hund så jag verkligen kan engagera mig i träningen, idag får Helix följa med mig. Så vi ska göra oss i ordning för att möta Frida och Izzy som vi brukar gå tillsammans med till träffen. Det är suveränt att någon tagit tag i att starta en sådan här grupp med hundar och deras ägare för att träna och även utbyta idéer och tips.

Vi brukar träffas halv 7 varje måndag och torsdag bakom Andersbergs centrum, de som vill vara med och träna är välkomna! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar