tisdag 14 februari 2012

Uppfödarutbildning

Min lilla Helix

Sussis valp, Foxy

Hillevis valp

 
Nu var det ett tag sedan jag var ute och skrev något...så det var på tiden att jag gjorde en uppdatering. =)
Morgonen började med en timmes långpromenad, precis som igår. Jag och min granne har bestämt att vi ska ta en långpromenad varje morgon vid 8, då lämnar hon sin lillkille på dagis sen blir det promenad av. Jätteskönt att börja dagen på det sättet.

I kväll är det dags för andra gången på uppfödarutbildningen som handlar om valpning/parning...väldigt intressant del. Förra gången så hade Sussi sitt nyförvärv, Foxy med sig och Hillevi hade sin nya valp med sig...jag blir inte ett dugg valpsugen av att sitta mitt emellan dessa valpar...goshjärtan! Har jag tur så får jag åka med Bella den här gången oxå så slipper jag anstränga armen med att köra... Så idag blir det till att läsa en del inför kursen ikväll. Jag tror nog att min lilla rävunge Helix ska få följa med ikväll, bra träning för lilleman. Han blir så stolt när han får vara själv med mig...han är så go den lilla räven.

2 kommentarer:

  1. Ha en riktigt bra alla hjärtans dag vännen!
    Jooo Laila visst är vi valp sugna allt!! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Definitivt Ziba...men har vi tur så dröjer det inte allt för länge nu!!! Kram

      Radera