torsdag 12 juli 2012

Solen, var är den?

Igår var det lika grått och trist ute som det varit sista tiden, men det regnade iaf inte. Men var håller solen hus? Jag vet med säkerhet att den är både i Finland och Schweiz, där är det varmt och skönt medan solen skiner men här lyser den endast med sin frånvaro!!!

Igår blev det en hel del träning med hundarna, bland annat så tränade jag Nikita att gå löst igen...hon gick helt otroligt bra, bättre än i kopplet. Hon gick bredvid mig nästan hela tiden, när hon inte gjorde det så behövde jag bara säga till så var hon tillbaka vid min sida...hon är så duktig...

Tränade även hyperaktiva Helix på att ha ögonkontakt när vi var ute...det gick oxå jättebra, speciellt om man har godis...Vi tränade även på att han skulle ta det lugnt och slappna av med jämna mellanrum...det har han lite svårare med men det gick till slut...

Så trots att det var en grå och trist dag så var den givande. Idag ska jag nog ta alla hundarna och gå på hundpromenaden i kväll, det är bara långpromenader nu på sommaren, ingen träning. Fast det är ju bra träning bara att samla ett gäng hundar och gå tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar