måndag 13 januari 2014

Aktivera hundarna inomhus?!

Nu var det ett tag sedan jag skrev någonting här som min kära granne så snällt påpekade för mig när jag var förbi där idag. Så jag tänkte att det är lika bra att skriva något så jag slipper skämmas nästa gång vi ses :) 

Det nya året började inte så bra för mig...Jag blev tvungen att åka in en sväng på sjukhuset, där jag fick agera nåldyna tills sjuksköterska nr 5 lyckades sätta en nål..så de kunde ta en massa prover o ge mig smärtlindring...Visade sig att jag har njursten och det är inte så vanligt att kvinnor drabbas av det, det är mer vanligt hos män tydligen...Enligt statistiken så drabbas endast 3 % kvinnor av njursten och 10 % av männen. Jag är ändå van med värk men det här var nå så fruktansvärt att jag ville krypa ur skinnet. Jag har då tur jämt!!! NOT! 

Nog om tråkigheter... Om 2,5 veckor flyttar vi in i huset...så spännande. Så nu håller vi på o packar ner allt i kartonger så allt är klart tills vi flyttar. Neo är nöjd bara hans väska kommer med som han har haft sedan han var 9 veckor gammal, på onsdag blir han 9 år...den har hängt med ett tag!!!

Inte så roligt när det kommer snö o kyla nu efter nyår, nu vill jag att det ska vända o bli vår inte vinter!!! Hundarna vill knappt vara ute i den här kyla så vi kommer aldrig långt på våra promenader innan de lyfter så många tassar de bara kan o tokdarrar...då är det bara att lyfta upp dem o gå in igen. Så jag får hitta på andra saker som aktiverar dem små inomhus istället...men ibland är det svårt att komma på något...

Är det någon som har några roliga idéer på hur man kan aktivera hundarna inne på ett enkelt o bra sätt? Jag tar tacksamt emot tips.... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar