onsdag 4 december 2013

Jobbig vecka!!!

Det här blir en riktigt jobbig vecka måste jag säga...
I måndags kväll upptäckte jag att Nikita haltade, eller snarare hade svårt att gå med bakbenen så jag kände igenom benen så gott jag kunde utan att hitta något...men när jag kände på magen hennes upptäckte jag först en liten knut, typ 0,5 cm i diameter o sedan en större ansamling av något som var mjukare än knuten. Jag blev helt kall o det första jag tänkte på var att hon hade fått cancer...blev tvungen att lugna ner mig o tänka lite. 

Tur i oturen så hade jag tid på tisdag fm hos veterinären på Gävleborgs Zoo för tandsanering på Neo så jag bestämde mig för att ta med Nikita o be veterinären att kolla henne. Vilket hon gjorde, ljumskbråck trodde hon så det var bara att ringa Gefle hund o katt praktik när jag kom hem o fick en tid för undersökning idag onsdag.

Vid kl 10 gick jag ut o skrapade rutorna o värmde upp bilen så Nikita inte skulle frysa i onödan, vad gör man inte för sina hundar? Det blev en rejäl undersökning o röntgen på Nikita innan veterinären bestämde sig för operation av ljumskbråck förmodligen på båda sidorna o samtidigt skulle han ta bort knuten som jag hittade i magen på henne. Så på måndag morgon ska mitt lilla goshjärta in kl 7,30 för operation, fram till dess skulle hon bara ta det lugnt...så inga långpromenader för henne. 

I morgon måste jag själv åka till min läkare på Elisabeth sjukhuset i Uppsala för undersökning o röntgen. Läkaren tycker inte om hur det utvecklat sig, armbågen är svullen o gör förbannat ont. Det är inte lika jobbigt när det är jag som är dålig, det är mycket jobbigare när någon av mina pälsklädda gostroll mår dåligt.

Sen på fredag så flyttar sista valpen, lilla Arwen eller Nellie som hon heter nu. Det blir väldigt jobbigt att lämna ifrån sig henne då man hunnit fästa sig rejält vid den lilla goa tjejen. Hon kommer att få det så bra i sin nya familj o det är en bra tröst. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar