fredag 6 januari 2012

Chipromenad?!

Idag plockade Sussi upp mig och vavvorna kl 10 för en hundpromenad i Boulognern... Eftersom det är kallt ute, -6 och snö, sätter jag på hundarna deras täcken innan vi går...vi kommer inte långt före Neo vägrar gå pga att han fryser...försökte lyfta alla 4 tassar samtidigt, vilket inte gick så där lysande precis...jaha, bara att plocka upp honom...vi fortsätter promenaden...efter max 20 steg då är det Puma som inte kan gå, även hon försöker lyfta alla tassar från snön...bara att plocka upp henne oxå...vi fortsätter promenaden...nu hinner vi säkert 30 meter...sen var det dags för Helix att ge upp för han fryser... Resultatet blev att jag fick bära 3 hundar av 4 och Sussi gick med sina och Nikita...

Efter den mycket givande promenaden så åkte vi hem till mig och drack kaffe...och jag fotade lite...eller rättare sagt jag tog en massa kort men som vanligt så är det inte många som är bra... Nu lär jag försöka fixa kameran...leta bruksanvisningen...jag vet inte vad jag ställt till med men jag lyckades inte fixa det genom att knappa och trycka vilt =) Det brukar funka nästan jämnt!!!

Det här är ett typiskt "Laila kort" =) 

 Pärlan, Neo och Nea

 Oj, oj, oj vad Neo fjäskade för Pärlan

 Hmmmm....undrar vad hundar tänker på ibland???

 Neo inspekterar Nea

Ängla är ju bara för söt, inte för att jag menar att Pärlan är ful...men Ängla är favorit!

2 kommentarer:

  1. Nä men nu tror jag....bloggat flera dagar i rad;-)))

    SvaraRadera
  2. Va roligt med en liten träff och promenad vännen synd att jag jobbade! Haha dem är ju för roliga våra små fyrbenta! Du som inte ska bära med din arm, du får som Sussi skrev i sin blogg ta vagnen nästa gång! :)
    Roligt med lite bilder:)
    Kram

    SvaraRadera