fredag 18 oktober 2013

Valparnas framfart!

Nu följer valparna med ut varje gång som jag släpper ut de stora hundarna på gården...de fryser så att de både huttrar och skakar men in ska de inte förrän de stora hundarna går in. Idag så kissade killarna ute för första gången...så duktiga. Det är så roligt att se dem kravla över tröskeln för att ta sig ut. Väl ute håller de sig mest på trallen, de vill inte gärna ta sig nerför kanten och ut på gräset gräset...men det kommer. 

Idag har vi klippt klorna på alla valparna, de sprattlar inte lika vilt som första gången jag gjorde det...nu menar jag verkligen inte att de är duktiga och ligger still när jag gör det utan bara att de har blivit lite bättre på det. Däremot så verkar alla tre tycka om när jag borstar dem, då står de för de mesta still och njuter. Man får inte hålla på för länge bara för då tröttnar de.  

En brevvåg är väl inte den bästa vågen när man ska väga valpar direkt, men det fungerar. Däremot så blir det bara svårare och svårare att väga de små huliganerna ju större de blir, de har ingen lust att sitta stilla ens den lilla stund som det tar för att väga dem. SUCK! Men trixar man lite så går det...så nu är de vägda. Lilla Arwen väger bara 665 g, sedan kommer Aragon på 785 g och störst är Gandalf på 915 g. 

  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar