tisdag 29 oktober 2013

Hur kan man?

Ibland undrar jag vad som försigår i hjärnan på vissa människor? Idag var det alltså sista dagen på rättegången och de sista personerna vittnade...däribland gärningsmannens flickvän. En av poliserna som vittnade sa att det var det värsta han hade varit med om, han hade aldrig sett så mycket blod. När han undersökte den skadade så dök det hela tiden upp nya huggsår. Han gjorde vad han kunde för att få stopp på det kraftga blodflödet  tills ambulansen kom till platsen. och förde den skadade till sjukhuset där han opererades akut i ca 10 timma Hade polisen bara kommit någon minut senare skulle han inte överlevt sa polisen. Det var en riktig hjälte insats han utförde måste jag säga och det är jag nog inte ensam om att tycka. När något fruktansvärt som detta händer så brukar det visa sig vem som är ens riktiga vänner och vilka som inte är det.  

Jag, "offret", "offrets flickvän" och även gärningsmannens flickvän var väldigt bra kompisar innan den här kvällen. Efter händelsen så har jag och gärningsmannens flickvän gått igenom kvällen ifråga många, många gånger. Döm om min förvåning när hon idag berättar en helt annan historia i rättssalen än den hon berättat för mig, ett desperat försök att hjälpa killen sin misstänker jag.......Något jag ABSOLUT INTE kan förstå är hur hon kan sitta och ljuga för att försöka skydda idioten som utförde den här otroligt grymma handlingen. Vill hon inte säga något som kan förstöra för killen sin så kunde hon välja att inte vittna över huvud taget istället för att sitta och ljuga...då har man inte mycket heder i kroppen!!! Att en person var en hårsmån från döden verkar hon inte bry sig så mycket om bara hennes kille har det bra. Nästa gång kanske det är hon som råkar ut för hans aggressiva galenskap, undrar om hon skulle vara lika ivrig att hjälpa honom då. Snacka om iskall person med otroligt liten respekt för en annan människas liv. Vem behöver fienden när man har vänner som hon, eller hade menar jag. Den dagen kommer när karma kommer ikapp henne och då står hon där helt ensam utan vänner och en kille i fängelset...men då är det försent... 

Undrar hur hon hade känt om det var ombytta roller och hennes kille som varit några minuter från döden??? 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar