tisdag 19 november 2013

Separationsångest!!!

Jaha, då har man bokat tid för ombesiktning av valparna...det blir på torsdag kl.14,45. Fredag eller eventuellt lördag hämtar de hanvalparna, berodde lite på jobb o tågtider...så får hoppas att det blir lördag så får jag en dag till med mina gosvavvor. Tack o lov så stannar tjejen i ca två veckor till...men fy satan när den dagen o hon ska flytta... Riktig SEPARATIONSÅNGEST!!! Varje gång som jag sålt valpar har jag haft samma problem o då har jag tänkt att ALDRIG mer...det här var min femte kull!!! 

Idag har vi haft besök av Anneli, hon brukar komma minst en gång i veckan för att hälsa på sin lilla valp Arwen (Nellie). 

Nu dröjer de innan det blir en ny valpkull här, det här var Nikitas femte o sista kull, hon går i pension efter den här kullen o det är hon väl värd lilla guldgumman. Nu måste jag hitta en ny avelstik, helst lika bra som Nikita, om jag nu ska fortsätta med uppfödning? Jag har ju fortfarande Neo, som lånas ut till lämpliga tikar för parning. Qui vivera verra! (Den som lever får se)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar