fredag 8 november 2013

Valparna 10 veckor

I går blev alltså valparna 10 veckor. De har blivit väldigt duktiga på att göra sina behov ute, det gäller bara att man är med och kastar ut dem direkt när de vaknar eller, sen brukar jag ta ut dem efter att de busat långa stunder då brukar de ofta sätta sig o kissa. Fortfarande får jag torka golvet flera gånger per dag. Just rörelsen när man torkar golv är bland det värsta för min arm, så det är inte så konstigt att jag har sådan värk egentligen...men vad ska man göra...det är dem värda mina små gostroll.

Med tiden har de blivit modigare, tuffare och mer nyfikna på allt som händer och sker runt omkring dem...allt MÅSTE undersökas. I dag tränade vi lite med dammsugaren igen...totalt orädda...lite hoppiga när man startar den sen vill de fram och se vad det är...så de har blivit tuffare för i början höll de sig undan när dammsugaren kom fram. Moppen bryr de sig inte om, den har de alltid tyckt om att jaga...den ser de mer som en leksak...En annan sak de blivit mycket bättre på är när man klipper deras klor...i början var de inte stilla en sekund, då var jag glad om jag hann klippa en klo innan de ville sticka. Nu kan jag klippa alla fyra tassarna om handen fungerar som den ska, är den svår så hinner jag bara två tassar men det är inte deras fel utan det är ju pga mig. Nu ska jag över till min granne o hälsa på, tänkte samtidigt träna valparna att umgås med katt...det är något nytt för dem. Det finns alltid något att träna på....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar