fredag 15 november 2013

Valparna 11 veckor

I går blev valparna 11 veckor och de flyttar snart härifrån...det är inte kul. Jag är usel som uppfödare eftersom jag vill behålla ALLA valpar. Tack o lov så har jag insett att det är omöjligt...det skulle vara jäkligt trångt här annars!!! :) men sååååå mysigt! Lilla Arwen, eller Nellie som hon ska heta, flyttar inte riktigt ännu...hon stannar i drygt 2 veckor till...tack o lov. Aragon flyttar på fredag, det känns väldigt snart...men det är bäst för valparna att de får komma till sina nya hem innan de rotar sig för mycket här. Jag måste ringa veterinären på måndag o boka tid för besiktning på honom och brorsan Gandalf. 

Vilket tråkigt väder det varit idag...valparna som annars rusar ut på gården när jag öppnar dörren satte sig ner o tittade ut för att sedan gå in igen... Nikita och Helix de går helt oberörda ute oavsett väder medan Neo visar sitt ogillande genom att ta ett steg i timmen känns det som o så lyfter han tassarna högt o så försöker han gå runt alla vattenpölar om det går...helst går han inte alls. Puma ska man vara glad om man ens hittar för att ta på henne kopplet o gå ut, så illa tycker hon om det här vädret...får man väl ut henne går hon som om hon skulle få stryk hela tiden. Så jag kan lugnt säga att det inte blivit så mycket gå av idag. Helix har jag tränat lydnad med idag, han fick gå lös o då vill jag att han ska ha bra koll på mig och stanna på kommando. Han var hur duktig som helst, då är det riktigt kul när man ser att träningen har givit resultat...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar