lördag 9 november 2013

Valparnas första kattmöte!

Gårdagskvällen blev väldigt trevlig, gick över till grannarna och tog en öl och snackade lite skit. Så skönt att bara sitta med goa vänner och mysa en fredag kväll istället för att sitta själv och bara må allmänt dåligt. Nu blev det en toppen kväll där det blev mycket prat om rättegången och de två personerna som vittnade falskt!!!  Jag passade samtidigt på att låta valparna träffa deras katt, Meister. Meister är nog den absolut coolaste (och den i särklass lataste) katten jag någonsin träffat, så det är ju perfekt att träna kattmöte med honom. Jag tog en valp i taget så att de fick träffa Meister utan syskonen som stöd. 

Aragon var klart den tuffaste av dem, vilket jag absolut inte förväntat mig, han var hur lugn som helst hela tiden och han var till och med fram och pussade Meister på nosen. Gandalf, som jag trodde skulle vara tuffast var mera tillbakadragen och när Meister kom för nära blev han rädd och kröp längre upp i min famn och gömde huvudet mot min axel...det tog en stund så lugnade han sig och insåg att det inte var något farligt med den stora lurviga saken. Arwen däremot ville inte veta av Meister, så fort han kom nära kröp hon högre upp i min famn samtidigt som hon morrade åt Meister. Hennes morrande lät mer som ett kurrande, hur gulligt som helst och hon till och med skällde till någon gång. Men även hon lugnade sig efter ett tag när ingenting hände, så blev hon lite modigare men hon såg till att hålla avståndet mellan sig och katten. 

Med tanke på att det var valparnas första möte med en katt tyckte jag att de gjorde det väldigt bra. De är heller inte vana att vara själva, utan har ju alltid syskonen bredvid sig, men de måste ju träna på att vara själva oxå. De kommer förhoppningsvis att få nya, kärleksfulla hem och där finns inga syskon till hjälp.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar